Øreakupuntur

Klinik for sundhed og velvære

Energi og balance til krop og sjæl

ØREAKUPUNKTUR

Hvad kan behandles?

Øreakupunktur er meget kendt og succesfuld til behandling af  akutte og kroniske smerter. Øreakupunktur er en hurtigvirkende behandlingsform. Til tider kan smerter forsvinde med det samme. Øreakupunktur anvendes altid sammen med zoneterapi. Øreakupunktur virker via nervesystemet og er derfor meget effektivt til smertelindring, som   oftest giver det meget store forbedringer på bare en enkelt behandling.

Jeg har bl.a. hjulpet folk med smerter pga.:

• Piskesmæld
  • Lændesmerte
  • Hoftesmerte
  • Hovedpine
  • Kæbespændinger

Til børn og andre der ikke ønsker nåle, kan jeg behandle med ørefrø (plaster), som er absolut smertefri at benytte.

Nada-behandling

NADA-behandling er en effektiv øreakupunktur, der kan genskabe indre ro, fokus og balance mellem krop og sind. I Danmark bruges metoden i både den offentlige og private sundhedssektor, i kriminalforsorgen og på behandlings-institutioner, hvor NADA har været anvendt siden 1999.

Mange benytter NADA behandling ved stress symptomer, dårlig søvn, misbrug af   rusmidler, da det påvirker nervesystemet i positiv retning. Jeg har gode erfaringer netop med NADA og mange af mine kunder  er glade for den umiddelbare virkning af nålene.

Du får nåle i hvert øre og skal herefter  ligge i ca. 45 minutter i rolige omgivelser. Det er vigtigt, at du slapper af, for at du opnår den fulde effekt.

Nada-behandling kan:

• lindre søvnløshed, uro, angst, stress, depression, tankemylder og eksamensangst
  • dæmpe abstinenser, f.eks. fra alkohol, tobak og sukker
  • styrke immunforsvaret
  • regulere hormonbalancen – f.eks. modvirke hedeture og stabilisere blodtrykket
  • øge koncentrationsevne og indlæring

Historien bag øreakupunktur

Den franske øreakupunktur  er udviklet og sat i system i 1951 af den franske ingeniør, biolog og læge Paul Nogier. Poul Nogier opdagede, at samtlige organer i kroppen er repræsenteret som en aftegning i øret. En skade eller belastning i kroppen vil således give et ømt sted i øret. Ud fra denne teori, kortlagde han øret, så terapeuten kan finde frem til de punkter eller områder, der kan behandles. Behandlingen kan foregå med akupunkturnåle, laser, fingertryk eller elstimulation.

Auriculoterapien blev i 1990 desuden anerkendt af WHO (Verdens Sundheds Organisationen) som et diagnostik- og behandlingsmiddel. Metoden er i dag blevet så anerkendt i Frankrig, at hver tiende franske praktiserende læge anvender øreakupunktur i sin praksis.